Workshop: Zijn wij wel goed bezig? Het accountantskantoor 2.0
De accountancy is volop in beweging. Dat hoeft geen toelichting. De vraag is niet meer of we moeten veranderen, maar hoe en wanneer. Niet kiezen is ook een keuze. Maar overleeft u het dan in een tijd van permanente veranderingen, waarin ontwikkelingen steeds meer Radicaal Onverwacht plaatsvinden.
OTV: al 25 jaar de prettige partner in serieuze ontwikkelingskracht voor accountantskantoren
Voor wie / tijd
Vennoten, partners
Duur: 1 dagdeel
Resultaat
Deze workshop laat u zien voor welke 6 strategische keuzes u staat. Keuzes die te maken hebben met positionering, strategisch HR beleid en het organiseren van uw organisatie. Voor welke besluitvormingsstructuur kiest u ? Resultaat van deze workshop is dat u een (voorlopige) keuze heeft gemaakt welke strategie uw kantoor naar het accountantskantoor 2.0 zal brengen.
Opbouw workshop
Deel 1: Wat is er aan de hand?
- De accelereerde samenleving
- Van Efficiëntie naar Adaptief
- De kern van de verandering in de accountancy
- Wat betekent dit? Conclusies
Deel 2: Leidend of Lijdend:
- Organiseer uw organisatie: Visie en focus voor de toekomst
- 6 mogelijke Strategische keuzes
- Welke brengt uw kantoor naar 2.0 ?
Wist u dat OTV ook kan helpen met deze vraagstukken:
- Wat kunnen wij als directieteam doen zodat de organisatie klaar is voor de toekomst?
- We hebben twee afdelingen bij elkaar gevoegd: hoe kunnen we er één team van maken?
- We hebben medewerkers die een stap willen maken in hun persoonlijke ontwikkeling zodat ze op termijn kunnen doorgroeien, hoe krijgen we dat voor elkaar?
- Veel van onze leidinggevenden zijn goede specialisten in hun vak maar wat kunnen we ze bieden zodat ze ook hun rol als leidinggevende versterken?
- Hoe kunnen we samen met onze medewerkers de verandering vormgeven?