Training Communicatie- en adviesvaardigheden

Je wilt uzelf ontwikkelen tot een volwaardig adviseur. Je wilt goed inspelen op de adviesvraag en wensen van de klant en een goede adviesrelatie opbouwen. Hoe zorg je voor een soepel lopend adviesproces en een gestructureerd adviesgesprek? Hoe kun je effectief onderhandelen en eventuele conflicten hanteren? Hoe ga je om met weerstand bij de klant?

OTV: al 25 jaar partner in ontwikkelkracht voor accountantskantoren

Voor wie / tijd

Beginnend adviseur, zelfstandig assistent-accountant
Omvang: 5 dagdelen verspreid over 6 weken.

Bijzonderheden

Dit is een door de NOvAA geaccrediteerd communicatieprogramma voor de AA in opleiding.

Resultaten

  • Je kunt een gestructureerd adviesgesprek met oog voor de klant én je eigen commerciële belangen voeren
  • Je kent de belangrijkste onderhandelingsprincipes en weet om te gaan met conflicten

Opbouw training

Dag 1

Zelfkennis

Centraal op deze dag staat uw persoonlijke effectiviteit als adviseur. Middels het zelfanalyseinstrument Structogram krijgt u zicht op uw sterke en te ontwikkelen kanten in uw rol als adviseur.

Dag 2

Communicatie- en adviesvaardigheden

Een praktische dag waarin essentiële communicatie vaardigheden zoals Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD) worden geoefend. Er wordt aandacht besteed aan de opbouw van een adviesgesprek en hiermee wordt geoefend.

Dag 3

De eigen praktijk

Aan de hand van eigen praktijkvoorbeelden worden alle facetten van communicatie- en adviesvaardigheden behandeld. Zoals een slecht-nieuwsgesprek houden, assertiviteit tonen, onderhandelen, klachtenbehandeling, en timemanagement.

Wist u dat OTV ook kan helpen met deze vraagstukken:

  • Wat kunnen wij als directieteam doen zodat de organisatie klaar is voor de toekomst?
  • We hebben twee afdelingen bij elkaar gevoegd: hoe kunnen we er één team van maken?
  • We hebben medewerkers die een stap willen maken in hun persoonlijke ontwikkeling zodat ze op termijn kunnen doorgroeien, hoe krijgen we dat voor elkaar?
  • Veel van onze leidinggevenden zijn goede specialisten in hun vak maar wat kunnen we ze bieden zodat ze ook hun rol als leidinggevende versterken?
  • Hoe kunnen we samen met onze medewerkers de verandering vormgeven?

Meer informatie of een offerte?

OTV:  omdat jouw accountantskantoor alleen echt kan groeien als de mensen daarin blijven groeien

Klanten van OTV