Workshop: Geen verouderd businessmodel weggooien als je nog geen nieuwe hebt
Uw kantoor beter laten aansluiten aan de veranderende vraag van klanten. Om eerst maar eens met een open deur in huis te vallen. De veranderingen in de wereld en de accountancymarkt gaan heel snel. De concurrentie is groot, het onderscheidend vermogen tussen de accountancykantoren is gering geworden en het mooie vak staat onder forse maatschappelijke druk. “Geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt”. is een oude volkswijsheid die een belangrijke verklaring is voor de aarzeling bij accountantskantoren om de veranderingen voortvarend aan te pakken. Maar u herkent wel de noodzaak tot veranderen! U wilt immers nieuwe waarde creëren voor uw klanten. Maar hoe doet u dat en hoe begint u? Deze workshop geeft u het antwoord.
OTV: al 25 jaar de prettige partner in serieuze ontwikkelingskracht voor accountantskantoren
Voor wie / tijd
Vennoten, senior accountants, management en andere ‘decision makers’.
Omvang: 1 dagdeel (ochtend, middag of avond)
Resultaat
Aan het einde van deze workshop zijn de volgende zaken bereikt. U hebt kennis gemaakt met verschillende business modellen die als basis dienen voor een nieuwe richting en inrichting van uw accountantskantoor. U hebt kennis gemaakt met business modellen die worden gebouwd rondom de waarde die u voor
de klant wilt creëren, en niet zozeer rond het fysieke product. U bent in staat het onderscheidend vermogen van uw kantoor op hoofdlijnen te vertalen naar een type business model dat beter past bij hoe uw kantoor en de bedrijfscultuur die u wil creëren.
Opbouw workshop
De kern van deze workshop is een verkenningstocht langs businessmodellen. Een rondje langs de velden. U verkent hoe u nieuwe waarde kunt creëren voor uw klanten, hoe u deze nieuwe waarden kunt leveren en hoe u dit te gelde kunt maken. Wat is hier nu zo anders aan dan wat u nu doet? Het accent van business ontwikkeling is anders. In deze workshop leert u kennismaken met typen business modellen die worden gebouwd rondom de waarde die u voor de klant wilt creëren, en niet zozeer rond het fysieke product. Met deze workshop krijgt u een belangrijk inzicht hoe u uw organisatie kunt ombouwen naar een
klantgerichte organisatie.
Wist u dat OTV ook kan helpen met deze vraagstukken:
- Wat kunnen wij als directieteam doen zodat de organisatie klaar is voor de toekomst?
- We hebben twee afdelingen bij elkaar gevoegd: hoe kunnen we er één team van maken?
- We hebben medewerkers die een stap willen maken in hun persoonlijke ontwikkeling zodat ze op termijn kunnen doorgroeien, hoe krijgen we dat voor elkaar?
- Veel van onze leidinggevenden zijn goede specialisten in hun vak maar wat kunnen we ze bieden zodat ze ook hun rol als leidinggevende versterken?
- Hoe kunnen we samen met onze medewerkers de verandering vormgeven?